Contact

Vraag, advies of hulp nodig? Kies het onderwerp waar je vraag over gaat. Kom je er niet uit, neem dan contact met ons op.

Veelgestelde vragen

Kan ik een koffer meenemen aan boord?

Het is helaas niet mogelijk om een koffer mee te nemen aan boord wegens gebrek aan ruimte. Het is ook niet toegestaan om je koffer op de steiger achter te laten.

Heb je een iAmsterdam City Card?

Het is helaas niet mogelijk om via onze website een rondvaart te boeken. Je kunt op locatie in het kassahuis een tijdslot te boeken of met de eerstvolgende beschikbare rondvaart meevaren.

Ik heb mijn tickets nog niet ontvangen. Wat moet ik doen?

Stuur een e-mail naar tickets@amsterdamcanalcruises.nl met de naam waarmee je hebt geboekt, de datum en (indien van toepassing) het tijdslot dat je hebt geboekt.

Kan ik ook met een creditcard betalen?

Zeker! Wij accepteren Visa en Mastercard betalingen.

Mag ik mijn eigen eten en drinken meenemen op de rondvaartboot?

Het is helaas niet toegestaan om eigen eten en/of drinken mee te nemen aan boord. Alleen snacks en/of drankjes die in het kassahuis worden gekocht, mogen aan boord worden genuttigd.

Mag ik mijn hond meenemen op de rondvaartboot?

Honden worden helaas niet toegelaten (met uitzondering van hulphonden).

Kan ik zeeziek worden tijdens een rondvaart?

Dat is heel onwaarschijnlijk. De boten varen voornamelijk in de grachten van Amsterdam waar het water over het algemeen heel rustig blijft.

Zijn er toiletten aan boord?

Alle boten (met uitzondering van de open sloep) beschikken over een toilet.

Wat als het regent/stormt/onweert/hagelt/vriest?

De meeste rondvaartboten kunnen geheel afgesloten worden en zijn voorzien van verwarming. Hierdoor zit je, ongeacht het weer buiten, altijd lekker warm in de boot. In de grachten kan bijna onder alle weersomstandigheden gevaren worden.

Als een rondvaart niet kan plaatsvinden wegens extreme weersomstandigheden, zal de rondvaartrederij contact met je opnemen om jouw ticket naar een andere datum te verplaatsen.

Ik zit in een rolstoel. Kan ik bij jullie varen?

Blue Boat Company is de enige rederij in Amsterdam met rolstoeltoegankelijke boten. Zorg er dus voor dat je een rondvaart bij hen boekt als er een rolstoelgebruiker in jouw gezelschap is.

Neem een dag voor je geboekte datum contact op met Blue Boat Company, zodat zij je kunnen informeren over de tijden dat de rolstoeltoegankelijke boten vertrekken. Ze zijn te bereiken via +31 20679 1370.

Waarom betaal ik € 1,50 vermakelijkheidsretributie (city tax)?

City tax, vermakelijkheidsretributie, is een kleine vergoeding die door de gemeente aan toeristen in rekening wordt gebracht. Hiermee worden voorzieningen in de stad gefinancierd en onderhouden.

Kan ik een kinderwagen meenemen aan boord?

Het is helaas niet mogelijk om een kinderwagen mee te nemen aan boord wegens gebrek aan ruimte. Kinderwagens dienen ingeklapt op de steiger te blijven.