Tel: 020 679 1370 Email: info@blueboat.nl

RONDVAARTEN IN AMSTERDAM

FAQs

Veel Gestelde Vragen

Moet ik reserveren voor al jullie vaarten?

U hoeft alleen te reserveren voor reguliere rondvaarten indien u:

  • met een rolstoel komt
  • met een gezelschap bent van meer dan twintig personen
  • een groepsarrangement wilt boeken

 

Ik heb een e-ticket besteld maar niets ontvangen! Wat nu?

U kunt het best even een mail sturen naar bbsupport@prioticket.com o.v.v. de naam waarop u heeft geboekt en de datum (en indien van toepassing de tijd). U krijgt het ticket dan opnieuw toegezonden.

Is er een gids aanwezig op de boot?

We beschikken aan boord over een zeer uitgebreid Personal Audio Systeem waarbij je met je eigen (gratis) koptelefoon kan luisteren naar een leuk en informatief verhaal over de plekken waar je langs vaart.

Wat is het verschil tussen de rondvaart van 75 minuten en de vaart van 90 minuten?

Overdag hebben wij alleen rondvaarten van 75 minuten. Bij deze rondvaart bezoekt u alle hoogtepunten in de stad met commentaar via een computer. In de avond zijn er alleen rondvaarten van 90 minuten, waarbij er ook een ober aan boord is waar u tijdens de vaart drankjes kan bestellen (drankjes niet inbegrepen, consumptie niet verplicht).

Kan ik met creditcard betalen?

Natuurlijk. Wij accepteren Visa, MasterCard en American Express.

Mag ik mijn eigen eten meenemen?

Helaas is het niet toegestaan uw eigen eten mee te nemen aan boord van een reguliere rondvaart.

Kan ik een kinderwagen meenemen aan boord?

Kinderwagens mogen mee aan boord, mits er ruimte beschikbaar is. Wij vragen u deze dan wel in te klappen. Op hele drukke dagen kunnen wij u vragen de kinderwagen op de steiger te laten staan.

Mag ik mijn hond meenemen?

Helaas mogen wij geen honden toelaten op onze reguliere rondvaarten. Indien u zelf een boot reserveert, mag dit onder bepaalde omstandigheden wel.

Moet ik ook voor kinderen betalen?

Kinderen onder de vijf jaar mogen gratis mee, op voorwaarde dat zij tijdens de rondvaart bij hun ouders op schoot zitten. Voor kinderen van 5 t/m 13 jaar oud geldt het kindertarief.

Kan ik zeeziek worden?

Dat is heel onwaarschijnlijk. De boten varen voornamelijk in de grachten van Amsterdam, waar het water over het algemeen heel rustig blijft.

Zijn er toiletten aan boord?

Ja, natuurlijk! Op elke boot is één toilet aanwezig.

Wat als het regent/stormt/onweert/hagelt/vriest?

Onze boten kunnen geheel afgesloten worden en zijn voorzien van verwarming. Hierdoor zit u, ongeacht het weer buiten, er altijd warmjes bij. In de grachten kan bijna onder alle weersomstandigheid gevaren worden. Mochten we onverhoopt niet kunnen varen wegens hoog water, vorst of storm dan kunt u de vaart kosteloos annuleren.

Ik zit in een rolstoel. Kan ik bij u varen?

Jazeker. Zes van onze schepen beschikken over een rolstoel lift, waarmee u met rolstoel en al aan boord kunt. Het is hierbij wel handig om vooraf te reserveren.

Zijn er reddingsvesten aan boord?

Elke boot is uitgerust met vier reddingsboeien. Verder kan het zitgedeelte van iedere stoel gemakkelijk losgemaakt worden, waarna het dienst doet als een drijfplankje.

Mag er gerookt worden aan boord?

Roken is alleen toegestaan op het achterdek.

Verkoopt u ook cadeaubonnen?

Jazeker! Deze zijn verkrijgbaar bij onze kassa of te bestellen via reservations@blueboat.nl. 

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt uw auto parkeren bij de dichtstbijzijnde parkeergarage: “Byzantium”. De parkeergarage ligt op vijf minuten loopafstand aan de Stadhouderskade. Klik hier voor de website van parkeergarage Byzantium.

Waar kan ik mijn bus parkeren?

Tegenover onze steiger is een bus laad- en los plek. De bus kan hier echter niet blijven staan. Op het museumplein is een busparkeergarage. Klik hier voor de website van de busparkeergarage Museumplein.

Zijn er gehandicaptenparkeerplaatsen bij u in de buurt?

Op deze site kunt u controleren waar zich op dit moment gehandicapten parkeerplaatsen bevinden in Amsterdam.