FAQs

Veel gestelde vragen

Moet ik reserveren voor al jullie vaarten?

Reserveren voor onze City Canal Cruise (overdag) is alleen noodzakelijk indien:

  • er zich een rolstoel in het gezelschap bevindt
  • de groep groter is dan twintig personen

Voor de Evening Cruise en de Burger Cruise is reserveren ook niet verplicht, maar omdat deze op vaste tijden vertrekken en een beperkte capaciteit hebben, is het om teleurstelling te voorkomen wel aan te raden. Koop kaartjes in dit geval makkelijk vooraf via de website, dan bent u zeker van een plekje en kaarten zijn online vaak ook nog goedkoper.

Wat als ik te laat kom voor de gereserveerde tijd?

Indien u een rondvaart heeft gereserveerd, maar de gereserveerde tijd niet meer redt, kunt u het beste even contact opnemen met onze reserveringsafdeling (+31 20 679 1370). Dan kijken zij of u mee kunt met een volgende afvaart.

Ik heb een e-ticket besteld maar niets ontvangen! Wat nu?

U kunt het best even een mail sturen naar bbsupport@prioticket.com o.v.v. de naam waarop u heeft geboekt en de datum (en indien van toepassing de tijd). U krijgt het ticket dan opnieuw toegezonden.

Kan ik mijn online gereserveerde tijd wijzigen?

Tickets die op datum en tijd gereserveerd zijn, kunnen helaas niet meer gewijzigd worden. In sommige gevallen kan er een uitzondering worden gemaakt.

Kan ik mijn geld terugkrijgen voor mijn online geboekte ticket?

U kunt helaas geen geld terugkrijgen voor uw online geboekte ticket. U kunt de ticket wel overdragen aan iemand anders.

Hoe lang is mijn ticket geldig?

Uw ticket is onbeperkt geldig, behalve als er een datum en tijdstip op uw ticket staat. Mocht het product waar u een ticket voor hebt gekocht niet meer aangeboden worden, dan kunt u een ander product uitkiezen.

Wat is de locatie van vertrek?

Op uw ticket staat vanaf welk locatie de boot vertrekt.

Vanaf Stadhouderskade 501 (Hard Rock Café) vertrekt onze City Canal Cruise, Evening cruise en de sloep.
Vanaf Stadhouderskade 550 (Heineken Experience) vertrekt de City Canal Cruise.
Vanaf Overhoeksplein 3 (Noord) vertrekt onze City Canal Cruise Noord.

Is er een gids aanwezig op de boot?

We beschikken aan boord over een zeer uitgebreid Personal Audio Systeem waarbij je met je eigen (gratis) koptelefoon in één van de beschikbare 21 talen kan luisteren naar een leuk en informatief verhaal over de plekken waar je langs vaart.

Ook bieden wij een gratis Guide App voor uw mobiele telefoon waarmee je dit verhaal kunt beluisteren op je eigen mobiele telefoon.

Wat is het verschil tussen de rondvaart van 75 minuten en de vaart van 90 minuten?

Overdag hebben wij alleen rondvaarten van 75 minuten. Tijdens deze rondvaart zie je alle hoogtepunten in de stad terwijl je kan luisteren naar een audio verhaal via ons Personal Audio Systeem.

In de avond zijn er alleen rondvaarten van 90 minuten, waarbij er ook een ober aan boord is waarbij je een drankje kan bestellen (consumptie niet verplicht). Aan boord kunt u alleen met pinpas of creditcard betalen.

Wat zijn de afvaartijden per locatie?

City Canal Cruise (Hard Rock Café)
Winterseizoen (nov t/m mrt): maandag t/m woensdag elk halfuur vanaf 10:15 tot 17:15. Donderdag t/m zondag elk half uur vanaf 10:15 tot 17:15.
Zomerseizoen (apr t/m okt): elk half uur vanaf 9:45 tot 19:15 uur.

City Canal Cruise (Heineken Experience)
Winterseizoen: van maandag t/m woensdag elk uur vanaf 10:15 uur tot 17:15 uur. Donderdag t/m zondag elk half uur vanaf 10:15 uur tot 17:15 uur.
Zomerseizoen: elk half uur vanaf 9:45 uur tot 19:15 uur.

City Canal Cruise Noord (Overhoeksplein 3) 
Alleen in het zomerseizoen om 11:00, 12:30, 14:30 en om 16:00.

Evening Cruise (Hard Rock Café)
Winterseizoen: maandag t/m woensdag om 20:00 uur. Donderdag t/m zondag om 19:00, 20:00 en 21:00.
Zomerseizoen: is er elk half uur tussen 18:30 tot 22:00 uur een afvaart.

Wat zijn de afvaartijden van de Kids Cruise?

De Kids Cruise vindt plaats tijdens de normale afvaarten van de City Canal Cruise. U koopt een kinderkaartje en ontvangt dan een piraten werkboekje en piratenkijker. Tijdens de vaart luisteren de kids via het Personal Audio Systeem naar hun eigen audioverhaal (beschikbaar in het Nederlands & Engels).

Wat zijn de openingstijden?

Het kassahuis gaat een half uur voor de eerste tocht open en een kwartier na de laatste tocht dicht. Zie de vraag hierboven voor de afvaartijden per locatie.

Hoe kan ik betalen?

Op onze website kunt u met iDeal, Visa, Mastercard en American Express betalen. Bij de kassa kunt u hiernaast ook met cash afrekenen.

Mag ik mijn eigen eten meenemen?

Helaas is het niet toegestaan eigen eten mee te nemen aan boord van een reguliere rondvaart.

Kan ik een kinderwagen meenemen aan boord?

Kinderwagen dienen ingeklapt op de steiger te blijven.

Mag ik mijn hond meenemen?

Helaas kunnen wij geen honden toelaten op onze reguliere rondvaarten (met uitzondering van hulphonden). Indien u zelf een boot reserveert, mag dit onder bepaalde omstandigheden wel.

Moet ik ook voor kinderen betalen?

Kinderen onder de vijf jaar mogen gratis mee, op voorwaarde dat zij tijdens de rondvaart bij hun ouders op schoot zitten. Voor kinderen van 5 t/m 12 jaar oud geldt het kindertarief.

Wat zijn de stops onderweg?

Tijdens de rondvaart worden er geen stops gemaakt. De eindstop is dezelfde locatie als waar u bent opgestapt.

Ik heb iets aan boord laten liggen!

U kunt alle door ons gevonden voorwerpen bekijken op onze iLost pagina. Zit uw eigendom ertussen. Dan kunt u het hier direct claimen en laten retourneren.

Kan ik zeeziek worden?

Dat is heel onwaarschijnlijk. De boten varen voornamelijk in de grachten van Amsterdam, waar het water over het algemeen heel rustig blijft.

Zijn er toiletten aan boord?

Ja, natuurlijk! Op elke boot is één toilet aanwezig.

Wat als het regent/stormt/onweert/hagelt/vriest?

Onze boten kunnen geheel afgesloten worden en zijn voorzien van verwarming. Hierdoor zit je, ongeacht het weer buiten, altijd lekker warm. In de grachten kan bijna onder alle weersomstandigheden gevaren worden. Mochten we onverhoopt niet kunnen varen wegens hoog water, vorst of storm dan wordt de vaart kosteloos geannuleerd.

Ik zit in een rolstoel. Kan ik bij u varen?

Jazeker. Zes van onze schepen beschikken over een rolstoel lift, waarmee je met rolstoel en al aan boord kunt. Het is hierbij wel noodzakelijk om vooraf te reserveren.

Is de boot open of gesloten?

Een aantal boten hebben een achterdek, maar ze kunnen in de zomer allemaal geopend worden. En in de winter staat de verwarming aan om het warm te houden.

Zijn er reddingsvesten aan boord?

Elke boot is uitgerust met vier reddingsboeien. Verder kan het zitgedeelte van iedere stoel gemakkelijk losgemaakt worden, waarna het dienst doet als een drijfplankje.

Mag er gerookt worden aan boord?

Roken is alleen toegestaan op het achterdek.

Verkoopt u ook cadeaubonnen?

Jazeker! Deze zijn verkrijgbaar bij onze kassa of te bestellen via reservations@blueboat.nl.

Informatie over de I Amsterdam Card

Indien u in bezit bent van een I Amsterdam Card heeft u gratis toegang tot een City Canal Cruise. Let er wel op dat uw kaart slechts 48 uur geldig is zodra het geactiveerd is. Bekijk deze pagina voor meer informatie over de I Amsterdam Card.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt uw auto parkeren bij de dichtstbijzijnde parkeergarage: “Byzantium”. De parkeergarage ligt op vijf minuten loopafstand aan de Stadhouderskade. Klik hier voor de website van parkeergarage Byzantium.

Waar kan ik mijn bus parkeren?

Tegenover onze steiger is een bus laad- en los plek. De bus kan hier echter niet blijven staan. Op het museumplein is een busparkeergarage. Klik hier voor de website van de busparkeergarage Museumplein.

Zijn er gehandicaptenparkeerplaatsen bij u in de buurt?

Op deze site kunt u controleren waar zich op dit moment gehandicapten parkeerplaatsen bevinden in Amsterdam.

Is het beter om overdag of in de avond te varen?

De beleving van het varen overdag en in de avond is heel anders, dus we raden u aan om beide een keer te doen!

This content is blocked. Accept cookies to view the content.

This content is blocked. Accept cookies to view the content.

This website uses cookies to give you the best experience. Agree by clicking the 'Accept' button.