FAQs

Veel gestelde vragen

Moet ik reserveren voor al jullie vaarten?

Reserveren voor onze City Canal Cruise (overdag) is alleen noodzakelijk indien:

  • er zich een rolstoel in het gezalschap bevindt
  • de groep groter is dan twintig personen

Voor de Evening Cruise en de Hard Rock burger Cruise is reserveren ook niet verplicht, maar omdat deze op vaste tijden vertrekken en een beperkte capaciteit hebben, is het om teleurstelling te voorkomen wel aan te raden. Koop kaartjes in dit geval makkelijk vooraf via de website, dan bent u zeker van een plekje en kaarten zijn online vaak ook nog goedkoper.

Ik heb een e-ticket besteld maar niets ontvangen! Wat nu?

U kunt het best even een mail sturen naar bbsupport@prioticket.com o.v.v. de naam waarop u heeft geboekt en de datum (en indien van toepassing de tijd). U krijgt het ticket dan opnieuw toegezonden.

Is er een gids aanwezig op de boot?

We beschikken aan boord over een zeer uitgebreid Personal Audio Systeem waarbij je met je eigen (gratis) koptelefoon in één van de beschikbare 21 talen kan luisteren naar een leuk en informatief verhaal over de plekken waar je langs vaart.
Ook biedenw ij een gratis Guide App voor uw mobiele telefoon waarmee u dit verhaal en enkele andere thema verhalen (zoals de exclusieve Rembrandt Rondvaart van het Rijksmuseum) te beluisteren zijn op je eigen mobiele telefoon.

Wat is het verschil tussen de rondvaart van 75 minuten en de vaart van 90 minuten?

Overdag hebben wij alleen rondvaarten van 75 minuten. Tijdens deze rondvaart zie je alle hoogtepunten in de stad terwijl je kan luisteren naar een audio verhaal via ons Personal Audio Systeem.
In de avond zijn er alleen rondvaarten van 90 minuten, waarbij er ook een ober aan boord is waarbij je een drankje kan bestellen (één drankje inbegrepen, overige consumptie niet verplicht).

Kan ik met creditcard betalen?

Natuurlijk. Wij accepteren Visa, MasterCard en American Express.

Mag ik mijn eigen eten meenemen?

Helaas is het niet toegestaan eigen eten mee te nemen aan boord van een reguliere rondvaart.

Kan ik een kinderwagen meenemen aan boord?

Kinderwagen dienen ingeklapt op de steiger te blijven.

Mag ik mijn hond meenemen?

Helaas kunnen wij geen honden toelaten op onze reguliere rondvaarten (met uitzondering van hulphonden). Indien u zelf een boot reserveert, mag dit onder bepaalde omstandigheden wel.

 Moet ik ook voor kinderen betalen?

Kinderen onder de vijf jaar mogen gratis mee, op voorwaarde dat zij tijdens de rondvaart bij hun ouders op schoot zitten. Voor kinderen van 5 t/m 13 jaar oud geldt het kindertarief.

Kan ik zeeziek worden?

Dat is heel onwaarschijnlijk. De boten varen voornamelijk in de grachten van Amsterdam, waar het water over het algemeen heel rustig blijft.

Zijn er toiletten aan boord?

Ja, natuurlijk! Op elke boot is één toilet aanwezig.

Wat als het regent/stormt/onweert/hagelt/vriest?

Onze boten kunnen geheel afgesloten worden en zijn voorzien van verwarming. Hierdoor zit je, ongeacht het weer buiten, altijd lekker warm. In de grachten kan bijna onder alle weersomstandigheid gevaren worden. Mochten we onverhoopt niet kunnen varen wegens hoog water, vorst of storm dan wordt de vaart kosteloos geannuleerd.

Ik zit in een rolstoel. Kan ik bij u varen?

Jazeker. Zes van onze schepen beschikken over een rolstoel lift, waarmee je met rolstoel en al aan boord kunt. Het is hierbij wel noodzakelijk om vooraf te reserveren.

Zijn er reddingsvesten aan boord?

Elke boot is uitgerust met vier reddingsboeien. Verder kan het zitgedeelte van iedere stoel gemakkelijk losgemaakt worden, waarna het dienst doet als een drijfplankje.

Mag er gerookt worden aan boord?

Roken is alleen toegestaan op het achterdek.

Verkoopt u ook cadeaubonnen?

Jazeker! Deze zijn verkrijgbaar bij onze kassa of te bestellen via reservations@blueboat.nl.

Waar kan ik mijn auto parkeren?

U kunt uw auto parkeren bij de dichtstbijzijnde parkeergarage: “Byzantium”. De parkeergarage ligt op vijf minuten loopafstand aan de Stadhouderskade. Klik hier voor de website van parkeergarage Byzantium.

Waar kan ik mijn bus parkeren?

Tegenover onze steiger is een bus laad- en los plek. De bus kan hier echter niet blijven staan. Op het museumplein is een busparkeergarage. Klik hier voor de website van de busparkeergarage Museumplein.

Zijn er gehandicaptenparkeerplaatsen bij u in de buurt?

Op deze site kunt u controleren waar zich op dit moment gehandicapten parkeerplaatsen bevinden in Amsterdam.